tisdag 24 juli 2007

Rivning med sällskap



Jag började riva till vänster om dörren idag. Åke (min gudfar) kom förbi och tittade på när jag jobbade. Det går på något sätt fortare när man har sällskap.



Efter en och en halv timme gick åke upp till sig. Det blev ensamt igen, men då kom en skalbagge (stor som min tumme) och uppmuntrade mig att jobba på. Jag flyttade honom till lövhögen bakom båten.



Det börjar bli hög tid att tömma kärran snart. Mycket plank som kommer slängas på återvinningsstationen.



Imorgon ska jag riva plank på övervåningen (om det inte regnar).

Till sist, några bilder över dagens arbete:





2 kommentarer:

Pelle sa...

Kul att du får sällskap ibland. Det är nog bra när det regnar, för då dammar inte torvströt lika mycket. Det ser mycket spännande ut. Hoppas att du får hjälp med att tömma kärran. Annars kan du ju såga dom till bra tändved.

Kämpa på, och kom ihåg att visa Åke och Bosse lite från bloggen ibland. Det uppskattar de nog.

Joakim sa...

ska ta hem datorn från jobbet och visa Åke, din blogg senare i veckan.

Bosse hjälper mig med kärran. Det är för mycket spik för att såga... spar tid på att inte dra ut "alla" spikar.